מפכ"ל המשטרה: "הוראתי להימנע ככל שניתן מחילול שבת בהילולת הרשב"י במירון"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on מפכ"ל המשטרה: "הוראתי להימנע ככל שניתן מחילול שבת בהילולת הרשב"י במירון"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת יום ההילולא של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זי"ע שיחול בעוד כשבועיים, נערכים כל הגורמים כדי לאפשר את העלייה ההמונית של עם ישראל למירון, להעתיר על ציונו ביום המסוגל.

    העובדה כי יום ל"ג בעומר חל השנה במוצאי השבת, מעלה שוב חששות לגבי ההיערכות הנרחבת של כוחות הביטחון, שעלולות להיפתח חלילה – בטרם צאת השבת.

    במכתבו של רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א אל מפכ"ל המשטרה בנושא, ציין הרב: "יחד עם השמחה במצווה ובזכות הגדולה לפקוד את קברו של רשב"י, ישנו חשש מפני חילול שבת באתר, לאור כך שהשנה חל ל"ג בעומר במוצאי שבת, והמשטרה נערכת בהערכות מקדימה כדי לקבל את רבבות העולים"

    "התפילה בצד השמחה, ההדלקה בצד גזיזת השערות של ילדים רכים הינה מאורע מיוחד, המרכז מאות אלפים של יהודים ומצריך היערכות גדולה מאוד של המשטרה. באם העלייה למירון כרוכה בחילול שבת של כוחות הביטחון והסדרנים, הרי שיצא שכרנו בהפסדנו". אמר הרב.

    בפנייתו הנחרצת לרב ניצב ביקש הרב רבינוביץ לפעול למניעת חילול שבת באתר, ובמיוחד לנוכח דחיית ההדלקה לחצות, שנעשתה בכדי לאפשר לכוחות המשטרה לדחות את תחילת ההיערכות לאחר צאת השבת.

    המפכ"ל רב ניצב יוחנן דנינו השיב לרב, כי יחדד את הוראתו בנידון למנוע חילול שבת במסגרת הילולת הרשב"י במירון. אין ספק שמדובר בהערכות אדירה למבצע זה, אך נעשה מאמץ להימנע ככל שניתן מחילול שבת.



    0 תגובות